Manyup..

 

Mostanában előtérbe került a Manyup téma. Sőt, igazából már le is futott. Én is hozzászóltam pár helyen, de inkább csak az elvi okok miatt. Mert szerintem ez egy pofátlan lenyúlás (einstand) volt. Én meg nem szeretem, ha állam bácsi akar turkálni a zsebemben. (keresgéljen csak a sajátjában, van ott is bőven, csak elb@sszák hülyeségekre. Lásd pl. ezt: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/02/09/jani_jani_kellett_ez_neked/ és ne gyere nekem azzal, hogy ez önkoris, meg párt pénz, mert az is adóból van mind..)

Én mondjuk maradtam a manyup-ban, attól függetlenül, hogy mennyi pénzem van benne (nem sok, mert nem ott tartom... ;)

De közben felvetődött bennem, hogy az elvi kérdéseken túl, amiért én is maradtam) gazdaságilag van értelme aggódni a kérdésen?

Mert nézzük csak. Ma, Magyarországon elég sokan vannak minimálbéren (hivatalosan). Nekik tuti nem éri  meg semmi állami nyugdíj (‎"Ha valaki 18 éves korától nyugdíjba vonulásáig minimálbér után fizet járulékot, a jelenlegi viszonyok szerint havi 25 ezer Ft nyugdíjra számíthat.")

Tehát ennél az is többet ér, ha havi 5-10e Ft-ot félrerak a hátralevő időre...

Akinek magas a fizuja, annak se nagyon éri meg a jelenlegi nyugdíjszámítást alapul véve (és ma mit vehetünk alapul, ha nem a mait?)

Nézhetjük sokféle képpen, ha nyugdíjasként teljes életet akarsz élni, és nem azt lesni mikor érkezik a henteshez csirke far-hát, akkor bizony komolyabb pénzekre lesz szükséget, mint amit akár a Zállam, akár a Manyup (akár együtt) tud nyújtani.

Ha pedig beleásod magad ebbe a témába, akkor könnyen rájössz, hogy csinálhatsz (viszonylag rövid időn belül) annyi tőkét, ami érdektelenné tesz ebben az Állam vs. Manyup kérdésben.

De ez már egy másik témához vezet. Arról is hamarosan.

(addig is előzetesen: nem gondolom, hogy "mindenkinek" tőzsdéznie kellene. Gondolkodni viszont KÖTELEZŐ!!!! Már csak azért is, mert -állítólag- ez az egyik döntő különbség ember és állat között.)