átverések napja

Úgy látszik a mai az átverések napja.

A tékozló homár blogján olvastam (és hallgattam) egy sztorit, ahol a feltöltőkártyával csalókat szivatták meg. Az se rossz történet. :)

Nekem meg egy 4.500.000.000 USD (igen $4,5mrd!) -os "üzletet" ajánlottak.

Ha lettem volna olyan balek, hogy beugrok (a kb. 2,5mrd USD-nyi jutalékért), jó eséllyel lakhatnék vagy 30 évig Indonéziában.

Börtönben...

De az is lehet, hogy simán kivégeznének.

Egyik sem vonzó.

Tudom, hogy sokan bedölnek ilyen marhaságoknak, de hidd le nem érdemes. Akkor sem, ha nagyon csábító amikor hallgatod. 

Ilyenkor dölj hátra, gondolkozz egy kicsit. Nézz úgy a dolgokra, mintha más mesélné neked, hogy mi történt vele. Így könnyebb tisztán látni.

És hidd el érdemes.

Vannak nagy üzletek, vannak nagy sikerek, de ezek nem azok.

Ja, olvasom a Google sztorit is. Ugye a "marketing" az, hogy a semmiből indultak...

Hát majdnem. Az egyik első befektetőjük egyből egy 100.000 USD-os csekkel kezdte.

Látatlanba.

Az első év végére kezdett elfogyni az induló 1.000.000 USD (!)

Ekkor sikerült megállapodni kettő joint venture céggel: 12,5-12,5 M USD-vel szálltak be.

Akkor nézzük: 100.000 + 2* 12,5M = 25.100.000 USD (ez úgy laza 5 mrd HUF)

Melyik magyar (kis) vállalkozás indul így?!...

Na, erről ennyit.

Ez kb. olyan, mint az "amerikai álom":

"január 3-n álltam munkába a szállodában, mint londiner, és ugyanazon év decemberében már igazgató voltam!"

Persze, csak azt felejted ki, hogy faterod volt a szálloda tulaja, és azt mondta próbáld végig az összes posztot, mielőtt kinevez igazgatónak.

De nem elvenni akarom a kedved, mert igenis lehet szép (nagy) üzleteket csinálni, csak ne gondold, hogy tényleg a semmiből lesznek a nagy üzletek. A kis üzletek ugyanis (alapvetően) arra jók, hogy közelebb vigyenek a nagy üzlet(ek)hez.

De ha már Google, van a könyvben egy nagyon jó idézet (már nem emlékszem melyik alapítótól származik):

"A lehetetlen egészséges semmibevétele" :)